Séria hier Quest for Glory (2.časť)

25. listopadu 2017 v 8:40 | Executor |  Umenie, popkultúra
Quest for Glory 4: Shadows of darkness (1993, 1994)
Mordávia. Tak príhodné meno pre miesto, kde sa hrdina ocitá. Teda až po takej vtipnej historke s prebudením sa v hroznej jaskyni, úteku z jej čeľustí (doslova), stretnutí tajomnej Katriny, zobratí zvláštneho symbolu a pochode severne od menhiru obklopeného slizom. Hoci sa QFG4 odohráva hneď po QFG3, hrdina sa stihol prezliecť do nových farieb. Mordávske prostredie má evidentne neblahý vplyv na domáce obyvateľstvo, ktoré je k cudzincom maximálne nedôverčivé, obzvlášť k cudzincom ktorí sa nemali ako dostať cez močiar. Spočiatku teda hrdina nevie, prečo sa sem dostal. Až neskôr sa dozvedá, že situácia je vážna a mal by zachraňovať svet, a rozvrátené manželstvo.
Miestni, veľmi obľubujúci cesnak, ani neočakávajú, že v Mordávii niekto cudzí ostane, alebo prežije. Aj rázny starosta sa neustále pýta, kedy už konečne vypadnete. Návštevníci hostinca sú konšpiratívni, dedko na ulici zas hľadá svoju stratenú ženu. O "hrobný humor" sa stará hrbatý tesár pomníkov Igor, ktorý sa vždy úprimne teší, že nie ste jeho zákazníkom... zatiaľ. Medzi postavami vyčnieva Dr. Cranium, vedec ktorý sa do tohto prostredia chronologicky nehodí. Je to vlastne napodobenina Frankensteina a avizuje, že si chce vytvoriť ženu na niečo, čo nazýva vedeckými experimentmi. (Možno je Cranium predsa len génius. Veď kto by prišiel na nápad, že by si skutočne mohol zložiť ženu len z komponentov, aké sa mu páčia?) Vďaka Craniovi sa znova stretávate s prazvláštnym hopsajúcim tvorom, antverpom. Pokiaľ sčítame nemŕtve postavy a protivníkov, tak je ich hádam viac ako v predchádzajúcich dieloch dohromady. Stretneme sa hneď s niekoľkými duchmi, na topenie ľudí v jazierku má monopol rusalka, inak skvelé dievča. Znova sa stretávame aj s kulinárkou Babou Jagou. Veštenie, ktoré sa stalo v sérii už tradíciou, je tu dostupné v cigánskom tábore.
Dialógy sú obmieňané omnoho častejšie ako v predchádzajúcich dieloch, čo veľmi oceňujem. Je teda čo skúmať aj po dlhšiu dobu a hráč sa nenudí. Portréty postáv pri dialógu už prekrývajú celú obrazovku, nie len jej časť. Takzvaná Talkie verzia hry vydaná v roku 1994 obsahuje čo ešte v sérii nebolo - dabing! Čo sa týka prekladu titulkov z časopisu Score, je v ňom menej chýb ako v QFG3 a možno pochváliť prebásnenie veršov.


Predmety: Spomínam si len na jedno skombinovanie predmetov pri oslobodzovaní rusalky. O ceny kupovaných predmetov sa tu už nejedná. Tiež sa lepšie ovládajú interakcie, keď po kliknutí na prostredie vybieha menu rôznych možností.
Kúzla: Pribudlo až 7 kúziel, jedno sa však využije len v spojitosti s príbehom. Sú tu aj paladinské schopnosti, najpoužiteľnejšie je liečenie výmenou za staminu.
Bojové okno QFG4 je úplne odlišné, ako v predchádzajúcich hrách. Hrdina videný zboku sa podľa mňa ovláda dosť zle, mal som problémy s jeho obranným pohybom a preto tieto boje vykonávam hlavne mágiou. Existuje tu aj možnosť určiť hrdinovi stratégiu, podľa ktorej bude bojovať samočinne, čo tiež prestavuje východisko z problémov, ak obrana nefunguje. Zlodej má dostupný špeciálny útok vykonávaný klikom na hrdinu, držaním tlačidla a potiahnutím kurzora na oponenta.
Protivníkmi sú wywerni, zombie, agresívne zajace, zmutovaní mnísi Chernovy a nekrotauri-mäsité psy. Dobre odmeňované sú nočné súboje s duchmi, tých je ale obmedzený počet.


Hudba je niekedy podarená a vystihuje tajomnú atmosféru. Niekedy zas atmosféru kazí- napríklad v bojovom okne, alebo v cechu zlodejov sa do prostredia nehodí. Na melódiu Meeting with Katrina sa zabúda ťažko. Motív pri rusalke je znepokojivý. Seriózne však nováčikom v hre navrhujem experimentálne hranie so zapnutou hudbou skupiny Nox Arcana, ktorá sa sem hodí mnohonásobne viac ako soundtrack, prinajmenšom v nočných úlohách, ktorých je väčšina.
Bugy: Pozor na ne! QFG4 obsahuje mnoho bugov. Jeden z nich spočíva v tom, že isté dievčatko treba zachrániť a navrátiť rodine, až keď je všetko ostatné hotové - pri predčasnom splnení tejto úlohy vás hra nepustí k dokončeniu. Niekomu vraj zvykne hra padať aj v obrazovke s menhirom uprostred slizu, z ktorého treba dostať preč malý bonsaj - to sa pravdepodobne deje len pri hádzaní kameňov do hrádze. Preto opakujem, aké je dobré mať univerzálneho hrdinu schopného riešiť úlohy rôznymi spôsobmi. Tak ako v QFG3, aj tu mi pri poslednom hraní raz hra spadla bez viditeľnej príčiny. Niektorí hráči sa sťažovali na bug kvôli ktorému nemohli stretnúť Domovoja, ten som ja nezažil. Za bug býva považovaná aj čierna obrazovka pri hľadaní popisu rituálu v močiare, tá je však zapríčinená kúzlom znetvorených mníchov a dá sa prekonať citlivým klikaním do neznáma pre vstup do bojového okna alebo (vraj) kúzlom Juggling Lights. V danej lokalite sa však bugy vyskytujú. Autorom treba odpustiť aj chyby dabingu, keďže ten na niektorých miestach absentuje a inde sa nezhoduje s textom. V GOG verzii mi vadilo, že hrdina sa pohyboval akosi trhane, avšak ostatné chyby okrem dabingových boli opravené. Na jednom z Youtube gameplayov bolo vidno sekvenciu, kedy dedinčania chceli na hranici upáliť cigána Davyho, no hrdina sa im poza chrbty prekradol do kancelárie starostu a videl tam stále uväzneného Davyho. Tomu sa hovorí bilokácia... alebo programátormi neočakávané správanie hráča! :-)
Easter eggy: za tie by som považoval prístroje, ktoré sú "mimo dobu". Vlastne celé prostredie vyzerá byť neskoršie oproti predchádzajúcim hrám.
Minihier a puzzle je tu toľko, že hráča skôr obťažujú než tešia, teda aspoň v prístupe ku Dr. Craniovi a pri zlodejskom hľadaní pascí. Spomenutému Craniovi treba diktovať kombinácie elementov, ktoré sa však odpisujú z herného manuálu - teda ako minihra to vôbec nemá zmysel, len to zdržiava.


Verdikt: Prečo je QFG4 skvelé aj napriek početným chybám? Najviac to bude jeho atmosférou. Presne toto mi chýbalo v treťom diele. Odkazy na slovanskú mytológiu, na Poe-ove amontilladské víno a inšpirácia Lovecraftovou tvorbou. Pekne vykreslená príroda podfarbená zvukmi vtáctva. Eranino miesto podobné japonskej záhrade. Väčšie množstvo dialógov a dabing. Irónia, že keď sa situácia pokašle, hrdina spolupracuje s temnými silami, len aby si zachránil svoj biedny život, čo je dosť netradičnou "hrdinskou výpravou". (Niečo podobné sa už stalo v QFG2, avšak cez vplyv hypnotizáciou.) V hre sa znova objavuje voľnosť v plnení úloh, každá postava môže použiť hociktorý zo spôsobov riešenia a bez toho, aby si zablokovala prístup ku skóre bodom svojej profesie. V tomto diele série je najlepší paladin a je vcelku dobre kombinovateľný aj so zlodejom, keďže body cti (akési sekundárne hodnotenie) sa mu nestrhávajú za zlodejinu tak výrazne, ako v piatom diele. V Mordávii budete mať veľmi kvalitný nočný život - brodenie sa močiarmi, stretávanie sa s neznámou dievčinou, vkrádanie sa do krypty, či kláštora temného kultu. Vlastne sa začnete zamýšľať, či máte niečo na práci aj cez deň. Tvrdím, že sa v recenziách autori nezmieňujú o dôležitom fakte: práve v tomto diele nejde v drobných úlohách o zbieranie predmetov, je to viac o pomoci ľuďom, ktorých príbehy sú dobre vyrozprávané, čo má za následok motiváciu a precítené hranie.

"She lies in her watery grave, her heart broken by a lover untrue..." Sweet Rusalka by Ranmacmh

Tiež sa zdá, že tu do istej miery odpadlo náročné trénovanie postavy, niektoré atribúty sa totiž celkom pekne zvýšili aj počas bežnej hry. Pri aktuálnom hraní som hru prešiel za 3 dni (v hre to bolo 18 dní) s čítaním všetkých dialógov a pri plnom skóre. GOG verzia s dabingom mi zas trvala cca 6 dní kvôli pomalému štartu.

Quest for Glory 5: Dragon fire (1998)
Posledný diel série sa ukázal drasticky zmenený od predošlých dielov: prostredie je tu vykresľované kvázi-trojrozmerne, čo pre mňa spočiatku nevyzeralo príjemne, no postupne som túto zmenu prijal. Lepšou zmenou je zjednodušené ovládanie postavy, kedy sa nástroj interakcie vymieňa s nástrojom pozorovania, prípadne predmetom/kúzlom na kurzore.
O čo ide v príbehu? Starý známy Erazmus sa rozhodne, že teplá grécka krajina Silmaria potrebuje hrdinu aktuálne najviac, a tak vás teleportuje priamo tam. Nemusíte súhlasiť. Na mieste sa dozvedáte, že niekto otrávenou dýkou zabil kráľa krajiny a tak sa usporiadajú súťaže, ktoré majú určiť nového kráľa. Krajinu tiež napádajú cudzí žoldnieri a nenašla sa kapacita, ktorá by bránila domácich. Problémy s tritónmi zaznamenali rybári - nikto nevie, prečo tieto bytosti začali byť nepriateľské. Uchádzačov o trón, medzi ktorých sa hrdina zaradil, niekto postupne cielene likviduje.
Miestni: Opäť sa stretávame s Rakeeshom, čo sa na koniec série hodí. Obyvateľstvo Silmarie je tvorené hlavne ľuďmi, príslušníkmi rasy Katta či Kentaurami. Potešíme sa prítomnosti žien, ktoré si hrdina môže nakloniť až po ich súhlas so svadbou. Fajnšmekri tvrdia, že v starších verziách hry bolo možné zasnúbiť sa s viacerými ženami v jednej hre. Primárne však závisí od profesie hrdinu, ktorá zo štyroch možných žien ho môže akceptovať. Každú z týchto žien už hrdina aspoň raz stretol - ide o Elsu von Spielburg z prvého dielu, tanečnicu Nawar ktorá mala byť v druhom diele, vampírku Katrinu z QFG4, či láskavú čarodejku Eranu.
Dialógy sú riešené ako zmeny celých dialógových zostáv podľa toho, či sa udialo niečo v spojitosti s danou NPC postavou. Tiež sú nadabované, verzia hry bez dabingu tentoraz asi neexistuje. O preklade pre tuzemské jazyky neviem.
Predmety býva zábavné vyhadzovať z inventáru, keďže je vyobrazené ako rotujú vo vzduchu. Prvýkrát sa nosené predmety prejavujú aj na vzhľade hrdinu, dokážu však aj znižovať niektoré vlastnosti. Hrdina už môže používať zbrane nezávisle na svojej profesii a sú dostupné aj sekery, kopije, či vrhacie oštepy. O ceny pri predávaní sa opäť dohaduje. Inventár je realizovaný pomerne dobre, to isté možno povedať o všetkých menu. Predmety sa kombinujú kliknutím ikonky predmetu na veľký náhľad predmetu v inventári vľavo. Pribudla možnosť brať porazeným nepriateľom zbrane a tie predávať.
Kúziel je v hre už toľko, že spočiatku stratíte prehľad o tom, na čo ktoré slúži. Konečne sa v obchode dá dokúpiť viac kúziel ako predtým. Pri kúzlach, tak ako pri predmetoch a činnostiach treba rozlišovať medzi použitím klávesovej skratky (hotkey) a použitím s kurzorom myši pre zacielenie účinku. Práve z tohto dôvodu nefungujú kúzla (vrátane levitácie) správne, ak sa stlačí klávesa, pretože nemajú zadaný cieľ kurzorom. Pribudli aj nové paladinské schopnosti.
Boj už nemá vlastné okno a tak sa so zbraňami bojuje klikaním, podobne ako napríklad v Diable 1. Niekedy lezie na nervy, ak hrdina nepočúva ako by mal, vyvažuje to však používanie kláves čísel na predmety ako oživovacie elixíry. Treba si naštudovať aj písmenové hotkeys, keďže sa na niektorých miestach hry (súboj pred Dead Parrot Inn, zakrádanie) sa musia použiť. Protivníci sú rôznorodí, najviac si zabojujete s obrovitými goonmi a ľudskými okupovateľmi. Stretnete však aj lietajúce potvory (vrátane draka), kostlivcov v podsvetí, hydru a duchov. Veľmi dobre sa mi bojovalo kúzlami, ktoré pohodlne pacifikujú nepriateľov. Smrtonosné je Frost Bite, a keď sa skombinuje s kúzlom neviditeľnosti, alebo oslepením, protivníci sú takmer bezmocní. Podobne je to pri kombinácii Fascination (prilákanie hlúpych monštier) + Boom (výbušná pasca), alebo Fastination + Dragon Fire. Tiež dobre fungovalo kúzlo Zap (nabitie zbrane) na silné zbrane ako paladinský meč alebo očarovaná sekera. Takto sa dalo zabiť nepriateľov aj na jednu ranu. V boji proti nemŕtvym nepriateľom dominovala jedna z paladinských schopností, Destroy Undead.


K hudbe QFG5 sa ja staviam neutrálne, no bola masovo predávaná a získala ocenenia - pozri článok Universal Music Group Releases Landmark 'Quest for Glory V' Original Game Soundtrack: http://www.soundtrack.net/news/article/?id=946
Bugy: Objavil sa mi bug pri vchode do podzemia, ktorý sa nedal obísť a vypínal hru, čo nemalo horšie následky, ak som sa lokácii vyhol. Takmer pred koncom hry ma však zaskočil bug s Minosom a zabraňoval dohraniu. Patch dokonca znemožnil hrať hru úplne. Našťastie GOG verzia hry akceptovala uložené pozície, ktoré som jej podsunul a mohol som hru za daného hrdinu dohrať. V GOG verzii sa vyskytoval problém, keď hrdina začal skackať do boku, akoby tancoval. Riešilo sa to reštartom počítača. Viac než bugy si v QFG5 možno všimnúť drobné príbehové nezrovnalosti.
Easter egg som si v hre všimol len jeden, sú to nápisy na stĺpoch v Hall of kings. Je tu možnosť malého hacknutia, keď pomocou Hex editora zmeníte reťazec opisujúci šípy za luk a iba tým sa k nemu dostanete. Luk bol z nejakého dôvodu zrušeným či nedokončeným konceptom, teda k nemu chýba animácia, používať sa ale dá.
Minihry a puzzle: Hra obsahuje otravné kvízy. Sú tu aj pasce, ktoré musí zlodej obchádzať a fungujú podobne ako pexeso obmedzené na čas a počet pokusov. Pred koncom hry sa mi však zdali byť dosť náročné a tak som podvádzal. Nechal som predviesť polohu daných obrázkov, ktorú som nahrával programom na zachytávanie obrazu, pozastavil hru cez menu a potom podľa videa pripravil výsledky vopred. Časové obmedzenie a zmena polohy obrázkov po reštarte puzzle ma nútili k takémuto zložitému riešeniu.
Verdikt: QFG5 si berie ako vzor inšpirácie grécke báje. Oceňujem, že sa tu môžeme vďaka úplatnému Cerberovi dostať aj do podsvetia a odviesť si z neho späť potencionálnu nevestu.


Je trochu škoda, že bojovanie chladnými zbraňami nie je realizované lepšie, no zabavíte sa aj napriek tomu, že hrdinove bojové pohyby sú otrasné. Tak ako v iných častiach série, aj tu sú mi nepríjemné "odbočky z doby", ktoré do prostredia nezapadajú, napríklad terminály na kvízy už pripomínajú počítače. Odrádzajúce býva dlhšie cestovanie mestom, dokonca chvíľu trvá, kým sa naučíte ako sa medzi lokáciami prechádza. Negatívom je ešte potreba prechádzania hry za iné profesie, aby ste mohli vidieť ich vlastný obsah alebo sa zasnúbiť s inou ženou. Napriek tomu je QFG5 dosť dobrým zakončením série, kvôli veľkým zmenám ale potrebuje čas, aby si hráča získalo. Mal som dojem, že hlavné a vedľajšie úlohy boli od seba zreteľnejšie oddelené, než v predchádzajúcich dieloch. Pre nájdenie všetkých vedľajších úloh odporúčam čítať texty od znalcov - návody/sprievodcov. Aby ste sa nezasekli a úlohy splnili správne, je to vhodné.

Záhada čierneho sokola
V každej hre zo série je ukrytá socha čierneho vtáka, ktorý by ale mal byť sfarbeným sokolom, nie havranovitým druhom. V QFG1 je lokalizovaný až v miestnosti s vodcom lupičov. V QFG2 ho vlastní veliteľ mestských hliadok Raseira. V Tarne (QFG3) ho vidí iba zlodej na trhovisku a môže ho kúpiť. To sú ale pomery, keď si zlodej niečo musí kupovať! Kraj Mordávie, teda QFG4 ponúka vzácnu, záhadnú sošku v kláštore Prastarých... pardon, Chernovy (chápadlá ako chápadlá a kto nechápadlá, ten tu nemá čo robiť. Mimochodom, podpaľačom sa bude v Mordávii náramne páčiť.)
Otázky pre mňa boli: čo tieto sošky symbolizujú? Aký je ich pôvod a význam? Prechodom medzi hrami sa nedá zozbierať celá sada ani pri importovaní postavy, pretože už prvú sochu hrdina neberie so sebou. Extrémne prebúdzali moju zvedavosť a cit pre záhadu. Podobné sošky niekedy vídavam aj vo svojom okolí - ide o balkónové imitácie havranov, ktoré slúžia ako strašiaky proti holubom. Len škoda, že sú tak vysoko! Zábavné bolo, že raz ma pred balkónom práve s takouto soškou dieťa bezdôvodne označilo za zlodeja (viď koniec článku O prechádzkach a vnútornom dialógu).
Rozriešenie tejto hernej záhady ponúka až QFG5. Získanie pravej sochy zaručí hrdinovi titul majstra zlodejov, no svetom koluje viac falzifikátov. Evidentne sa autori hry inšpirovali filmom Maltézsky sokol (1941), ktorý zas vychádzal z literárnej predlohy. Čo dodať... snáď sa raz zobudíme do lepších zajtrajškov, kedy okrádanie NPC postáv bude medzinárodným elektronickým športom. :)

Prečo Quest for Glory?
So sériou QFG (ale aj upravenými neexistujúcimi hrami) som mal slušný počet snov aj vtedy, keď som aktívne QFG nehral. Z času na čas sa vynorili, podobne ako sny s Age of Empires. Čo tieto sny znamenajú? Alebo, ešte lepšie: na čo môže odkazovať samotná hra? Pripadá mi to, akoby samotné hry boli vhodným symbolom pre život, ktorý nežijeme len pre seba, ale aj pre iných. Môže to byť aj inak a hra mi môže pripomínať detské ideály, alebo stav, kedy som o sebe úplne nekriticky predpokladal, že som bezúhonný. V každom prípade stále môžu hry pripomenúť otázky: Čím by si sa do knihy hrdinov zapísal/-a ty? Načúvaš, čo svet okolo teba potrebuje a čo v ňom chýba? Je pre teba náprava neprávostí dôležitejšia ako vlastný strach a komfort? Čo robíš pre to, aby si realizoval/-a svoje ideály? Aj Devon začínal ako študent korešpondenčného kurzu, ale neostal pri ňom natrvalo.
Na paladinoch si možno všimnúť, že pôsobia skoro ako premotivovaní hrdinovia putujúci tam, kde ich kozmos povolá. Pripomínajú mi rytierov Jedi z Hviezdnych vojen už len pre ich plamenný meč, pri ktorom si vybavujem svetelné meče zo SW. Zaujímavá je tu aj dvojpólovosť zlodejského hrdinu. Ten si v menšej miere prilepšuje na úkor obyvateľov miest. Nepriateľov pri riešení hlavných questov skôr obchádza a vyhľadáva cestu najmenšieho odporu. (V realite by najprv musel skúsiť všetky cesty, aby zistil, ktorá dáva najmenší odpor.) Ani tento spôsob zakrádania sa nie je bez rizika, a vystavovanie sa riziku pôsobí ako protiklad k okrádaniu obyvateľstva. Motivácia či model sveta zlodeja je malou záhadou. Verzia, že zlodejovi ide len o to rozprúdiť v mestách nový pohyb a obchod, aby vôbec bolo koho okrádať, sa mi zdá dosť nepravdepodobná.

Predchodcovia a nasledovníci
Za priamych nasledovníkov QFG možno považovať predovšetkým Heroine's Quest, Quest for Infamy, a hry, ktoré sú stále vo vývoji: Quest for Infamy: Roehm to ruin, Hero-U, Mage's Initiation. Špeciálnym prípadom je paródia Quest for Glory 4 & 1/2, o ktorej vyznávači pôvodných hier niekedy nechcú ani počuť. Zrejme je príliš zlá aj na paródiu a tak jej na fórach dávajú len málo miesta a tolerancie. Nádych paródie by mala mať aj krátka adventúra Hero of Infamous Kingdoms. Existuje samozrejme množstvo pozliepaných a nedokončených fanúšikovských projektov. Predchodcov a súčasníkov QFG produkovaných zo Sierry vymenujem spolu, keďže v prípade viacdielnych sérií sa z predchodcov postupne stávali súčasníci: King's quest, Police quest, Conquest of Camelot, Conquest of the Longbow, Space quest, Gabriel Knight.

Aktivity fanúšikov QFG
Slávu a obľúbenosť tejto série dobre ilustrujú aktivity fanúšikov. Narazil som na weby, diskusné fóra o QFG, encyklopédie, fanarty a súkromné pokusy o vytvorenie nových hier či fanfiction príbehov. Samozrejme aj na Youtube môžeme nájsť nahrávky z celých postupov hrami, speedrunov, kompilácie všetkých spôsobov úmrtí a podobne. Uveďme však len najzaujímavejšie linky poporiadku.
To, že aj inak prácne obrázkové návody sa dajú spracovať vtipne je dokázané na webe: http://lparchive.org/Quest-for-Glory-1-5/
Screenshoty z hry sú doplnené fiktívnymi komentármi hrdinu, ktoré sa v hrách nevyskytovali a dodávajú návodom vtipný rozmer:
"How did you get so good in only five days?!"
"Stamina potions, bitch! Hi-keeba!"
Podrobní a užitoční sprievodcovia pre QFG:
Fanarty okrem tých, ktoré som predviedol v texte, nájdete na nasledovných linkoch:
Medzi youtubermi, ktorí nahrávali svoj postup hrou si pamätám hlavne Ratbird Champion(-ku) pre jej príjemný hlas a Pawdugan(-a) kvôli jeho pokusom rapovať verše Omara z QFG2. Existujú aj české gameplaye s preloženými verziami hier.
Príbehy niektorých postáv sú spracované na:http://www.theschoolforheroes.com/questlog/tag/quest-for-glory/
Fanfikcie sú zozbierané na adrese: https://www.fanfiction.net/game/Quest-For-Glory/
Najväčšie diskusné fóra ku hrám sú na adrese:http://www.questformoreglory.com/forums.html
Modifikácie hier:
Modifikácia prvého dielu, Quest for Glory: Extended Edition ktorú sledujem: http://www.zchek.com/quest-for-glory-extended-edition
Snaha prvý diel dostať do 3D prostredia vyzerá skvelo aj keď ide len o prostredie: https://questfor3dproject.wordpress.com/


Narazil som dokonca na pozliepanú modifikáciu hry Hexen - Quest for Glory IV 3D (ZDoom Hexen mod): https://www.youtube.com/watch?v=tD8SwPYLuQc
Zhrnutie projektov a modifikácii od fanúšikov sa nachádza na retro stránke: http://blakessanctum.x10.mx/Games/QFGSeries/
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama