Séria hier Quest for Glory (1.časť)

25. listopadu 2017 v 8:35 | Executor |  Umenie, popkultúra
Séria hier Quest for Glory

Ako verný fanúšik si dovolím v tomto podrobnom úlete predstaviť (pra)starú hernú sériu Quest for Glory a všetko okolo nej. Hlavným dôvodom je, že sa z toho chcem "vykecať", navyše Quest for Glory 1 a 4 mali na mňa vplyv v detstve. Spomenutý štvrtý diel dokonca považujem za povinnú jazdu pre milovníkov tajomna. Môj text obsahuje informácie o všetkých dieloch hry, dôležité rady a upozornenia na vtipné detaily. Text som pretkal screenshotmi z hry a fanartmi fanúšikov.
Týmto adventúrkam predchádzali staršie Hero's Quest 1 a Quest for Glory 2 EGA so 16-timi farbami. Hrali sa systémom písaných príkazov a keďže by som na ne asi trpezlivosť nemal, nebudem ich recenzovať. V prípade série QFG je to -ako hovorí zaradenie medzi point-and-click adventúry- klikanie pomocou rôznych nástrojov, ktoré nahradzujú kurzor myši (chôdza, rozhovor, pozorovanie, akcia, použitie predmetu). Okrem rozhovorov, zbierania predmetov či riešenia hádaniek si v QFG sérii užijete aj trénovanie hrdinu a súboje, sú teda tu prítomné RPG prvky. Práve preto má hrdina svoju profesiu - bojovník, kúzelník, zlodej, či neskôr paladin. Od profesie sa obvykle odvádza riešenie úloh. Systém trénovania vlastností je dobrý v tom, že sa trénujú tie vlastnosti a kúzla, ktoré skutočne používate. Pri hádzaní kameňov sa vytrénuje atribút hádzania, no niekedy sa pridá aj niečo na sile. Pri súboji sa zvýši používanie zbraní, obrana, vitalita alebo obratnosť. Kategórie schopností v jednotlivých dieloch pribúdajú (takisto aj kúzla), preto je najvhodnejšie používať svoju postavu importovanú z predchádzajúcich dielov, možno však zmeniť jej profesiu. QFG však nedominuje len RPG prvkami a prenosom postavy, ale aj znovuhrateľnosťou a tým, že sa rôzne úlohy dajú riešiť naraz (pokiaľ na žiadne nevyriešené nenadväzujú). V iných adventúrach mali úlohy iba jedno riešenie, navyše sa vždy aktuálne riešila iba jedna úloha - preto tak obmedzené a nudné adventúry nazývam jednoducho hlúposťami. V QFG na rozdiel od nich nestojí čas, striedajú sa tu dni a noci nezávisle na tom, či úlohy plníte.
Samotný hrdina je na začiatku príbehu vážne zelenáč - čerstvý absolvent dobrodružného korešpondenčného krúžku. Treba mu nastaviť meno, pri čítaní o jeho príbehu sa používa prednastavené meno Devon Aidendale. V hre za bojovníka vidím zmysel hlavne v prvých dvoch hrách, aby sa z neho mohol stať paladin. Neskôr je bojovník ochudobnený o sidequesty, špecifické body získava za víťazstvá nad protivníkmi, ktoré by si hráč ajtak chcel získať. Najčastejšie majú unikátne sidequesty vymedzené paladin a čarodej. Zlodejské sidequesty bývajú väčšinou dosiahnuteľné pre všetkých hrdinov s vhodnými atribútmi.


Informácie o dieloch QFG prinášali viaceré české hráčske časopisy: Score, Excalibur a Hráč. Takmer vždy šlo o pochvalné recenzie alebo návody. Môžete si ich prečítať po vyhľadaní konkrétneho dielu QFG na stránke http://www.oldgames.sk/ , kde sú aj dosboxové preložené verzie hier. Preložené verzie hier pribaľovali do CD v časopise Score. Celkovú popularitu série dosvedčujú doterajšie diskusie na fórach obchodov Steam či GOG, kde sa ukazuje, že nejeden fanúšik z detstva sa vrátil ku QFG aj v dospelosti a že aj tí skúsenejší niekedy v hrách objavia nové drobnosti.
V priebehu série kolíše voľnosť v tom, ako možno plniť dané úlohy. Niekde vzniká fixácia riešenia a dostupných zážitkov na základe profesie hrdinu. Nepríjemné na tom je, keď napríklad tretí či piaty diel sa zdajú byť v niektorých riešeniach obmedzenejšie, než prvý diel. Aby ste potom zažili všetky perspektívy príbehu, musíte hru hrať znova za inú profesiu. Taktiež tu vznikajú drobné nekonzistencie vo výzore postáv a v deji kvôli rôznym profesiám hrdinu. Príkladom nekonzistencie je vypustenie kúzla plachtenia v QFG5 alebo vzhľad čarodejnice Erany, ktorá v QFG4 vyzerá ako anorektická víla, kým v QFG5 vyzerá relatívne v poriadku. Naprieč sériou sa vraj nachádzajú odkazy na iné hry od Sierry, či úplne iné médiá, ktoré mali vývojári radi.
Keďže v hrách možno naraziť aj na bugy, mal by záujemca silne zvážiť rozvíjanie svojho hrdinu všetkými spôsobmi a jeho prenesenie do ďalších dielov. Všestranný hrdina môže niektoré bugy obísť vďaka širším možnostiam atribútov či kúziel, ak v nich je dostatočne vycvičený, aby úlohu splnil. Vševediaci hybrid je dobre uplatniteľný predovšetkým v QFG4, kde bývali závažné bugy, ale zároveň voľnosť v riešeniach úloh. Chybou v hre však nemusí byť, ak hrdina niečo nevie urobiť, možno len o riešení "nepočul" a treba pozornejšie preskúmať možnosti dialógov s osobami. Tiež nie je hanba hľadať pomoc na internete v podobe návodov, sprievodcov, máp, technických opráv či zoznamov dosiahnuteľných bodov skóre.

Quest for Glory 1: So you want to be a hero (VGA remake, 1992)
Mesto Spielburg leží v doline obklopenej malebnými horami. Div, že malé múriky tohto mesta neprelezú trollovia z priľahlých lesov. Spielburg je sužovaný lupičmi, čo kazí obchod s inými mestami a spôsobuje úpadok. Miestny barón zas pred dlhými rokmi po kliatbe Baby Jagy stratil oboch svojich potomkov, syna aj dcéru, ktorí sa doteraz nenašli. Do mesta však prichádza potencionálny hrdina, ktorý chce problémy miestneho obyvateľstva vyriešiť.
Medzi obyvateľmi Spielburgu nájdete šerifa s pomocníkom, dobrodruha teoretika, pôvabnú kentaurku, štramgastov, liečiteľku, podozrivého počerného Bruna (chudák vykreslený rasovo stereotypne?) a ďalších. Inde v údolí sa nachádza pustovník, dryáda, víly, Baba Jaga, veľký čarodejník Org... eh, vlastne Erazmus. Hádam najsvojráznejšie miesto je tu cech zlodejov. So šéfom s ktorým môžete hádzať dýky na stávky, a Borisom, ktorému predávate "požičané" predmety ide o skvelý zlodejský cech, aký v iných mestách chýba. Neskôr sa môžete tešiť aj na stretnutie s prvým "diskordiánom". :)


Dialógy si užijete iba u niekoľkých postáv, ktoré majú toho veľa čo povedať. Sú však statické a takmer vôbec sa neobmieňajú, preto s väčšinou postáv stačí prehovoriť raz. Obmeny som spozoroval asi len pri dvoch postavách, ktoré hrdinu "znova videli". Nudu trocha kompenzovali dialógy Erazma so svojím pomocníkom Fenrusom.
Predmety sa v QFG1 vôbec nekombinujú. Najdrahším predmetom je brnenie, po jeho zakúpení vás však začnú napádať veľké dinosaury. Bojovník má tak ako v každom diele výhodu, že začína s mečom a štítom v inventári, iné postavy ich nevedia získať a používajú nože.
Kúzla: Pre sériu QFG je charakteristické, že obsahuje bojové kúzla, podporné kúzla (oslepenie, nabitie zbrane či upokojenie nepriateľov) a kúzla pomáhajúce pri úlohách (otvorenie zámkov, prinesenie predmetu, detekcia cudzej mágie a pod.). Vcelku pekný je tu koncept kúzla Trigger, ktoré aktivuje alebo deaktivuje iné kúzla, napríklad pasce. QFG1 obsahuje 8 kúziel, z ktorých je jedno dostupné len pre čarodeja.


Boj v QFG1 je spracovaný dobre a je trocha náročný, pokým váš hrdina nie je trénovaný. Ak vám počas boja dôjde stamina, končí sa to vašou smrťou. Bojovanie prebieha ako minihra v špeciálnej obrazovke, v ktorej bojovníci používajú dva útočné a dva obranné pohyby, prípadne útek. Zlodeji a mágovia majú možnosť túto navigáciu prepnúť na iné okno obsahujúce kúzla. Počas začiatočných štádií hrdinu vidieť, že mu boj dáva zabrať a aby vôbec zvládal pokročilejšie príšery, musí na sebe zapracovať - to je len dobre.
Protivníci striehnuci v lese patria medzi teropodov (dvojnohých dinosaurov), magické lietajúce raje, goblinov a trollov, s ktorými nie sú žiadne žarty. Ak teda vidíte niečo pohyblivé a zelené, sekajte hlava-nehlava. Keď vás prepadnú lupiči, tiež to nemôžete mať na háku. Najzvláštnejším tvorom spielburgskej fauny je antverp - skákajúci mech podobný flubberovi, žiaľ si s ním blobby volley nezahráte.

Fotomontáž tak krásna, že vo svete nemá obdobu.

Hudbu v QFG1 nechválim, ale ani mi nevadí. Obľubujem melódiu pri chatrči na kuracích nôžkach a v Eraninom mieste.
Bugy poznám štyri: ak nemá hráč nastavené meno hrdinu, nemôže sa dostať cez chrliča k čarodejníkovi Erazmovi a hra sa vypne. Pre dokončenie hry nie je potrebné tam ísť, no pre plný počet bodov áno. Druhý bug sa deje na hrade, keď sa pri prechode do inej obrazovky táto obrazovka neukáže, ale hrdina začne levitovať vo vzduchu. Teda treba byť opatrný pri ukladaní pozície v priestoroch hradu. Podobný problém nastal pri stretnutí s "krídlofilom", ktorý akosi levitoval privysoko a tak trebalo k nemu podísť bližšie, aby sa vôbec spustilo okno súboja. Po dlhšom hraní sa zas zvyknú ukázať zle farby, čo rieši reštart hry. Tiež je ťažké konečne poraziť v boji učiteľa šermu, no chce to len veľký počet pokusov, teda nejde o bug, ako by sa frustrovaný hráč mohol domnievať.
Easter eggy: Skoro ráno sa na cestičke východne od Spielburgu dá stretnúť dinosaurus ponáhľajúci sa do práce s aktovkou. Na jazierku sa zas dá spozorovať "lochnesská príšera".
Minihry: Pokiaľ nepočítame súboje, tak prvou minihrou je Erazmova magická hra a druhou vrhanie dýk so šéfom zlodejov. V hre na vrhanie dýk sa dá za ľahkú námahu bohatnúť do nekonečna.
Verdikt: QFG1 patrí medzi najdôležitejšie hry môjho detstva. Atmosféra je podarená a hoci hra toho neobsahuje mnoho, jednoducho vedela a vie prebúdzať fantáziu. Pri aktuálnom hraní som si všimol jednu oblasť, ktorú vytknem najviac - dialógy. Ich nemennosť by som ustál, ale vadila mi ich plytkosť a opakovanie rovnakých tém v rozvetvenej štruktúre ma až iritovalo. V detstve som sa v QFG1 dlhodobo nepríjemne zasekol na záverečnej sekvencii. Pozitívom je prvotná relatívna bojová obtiažnosť, či obtiažnosť ekonomická - s tou sa však zlodeji vedia vyrovnať veľmi efektívne. Zlodeji majú tiež najuniverzálnejšie počiatočné rozloženie bodov a môžu dosiahnuť, aby mali prístupné všetky atribúty (hádzanie, lezenie, kúzlenie atď.), kým ostatné postavy by museli nielen rozumne investovať svoje body, ale navyše aj počkať do ďalších pokračovaní hry. Určite musím spomenúť aj vtipné momenty, keď Baba Jaga posiela hrdinu pre koreň mandragory a pred touto výpravou ho takmer zabudne zo žaby premeniť späť na muža. Z času na čas sa vypíšu hlášky o tom, že by ste si mali nájsť niečo na jedenie. Jedna taká sa mi zobrazila práve vo chvíli, keď sa Baba Jaga premenila na žabu... skvelé. Takisto na trénovanie s pakľúčom v nosnej dierke už nezabudnem asi nikdy. Kto hru už pozná ju prejde asi na 2-4 posedenia, pokiaľ svojho hrdinu netrénuje na maximálne štatistiky.

Quest for Glory 2: Trial by fire (VGA remake, 2008)
VGA remake pre Quest for Glory 2 bol vytvorený až v roku 2008 a nie spoločnosťou Sierra, ale fanúšikmi - AGD Interactive, navyše ako freeware. Keďže je táto hra najnovšia, je na nej jasne vidieť, že obsahuje najzábavnejšie prvky z celej série a väčšinou poskytuje viac voľnosti pri plnení úloh. V QFG2 je možné nastaviť si jednak systém dialógov (stromový, pôvodný vyhľadávací, alebo ich kombináciu) aj systém mestskej mapy (zobraziť len dôležité uličky, alebo všetky bočné ulice. Druhá možnosť sprístupňuje vedľajší quest zvaný Sweeping Sir James).
Príbeh: Hrdina sa s novými priateľmi zo Spielburgu ocitá v Shapeire - orientálnom meste, ktoré má problémy s elementálmi. Vedľajšie mesto Raseir však upadlo omnoho viac a odkedy zmenilo panovníka, šepká sa o tamojšej surovej diktatúre.
Obyvatelia: Hrdina Devon nachádza v Shapeire svojho zrejme najbližšieho priateľa, liontaura Rakeesha, ktorý ho môže učiť ceste paladina (4.profesii postavy). Kým mačací druh Katta je dvojnohý a vzpriamený (podobný najrozšírenejším podobám Khajitov z univerza The Elder Scrolls), Liontauri majú 2 ruky a 4 nohy, teda sú podobní Cheetaurom z QFG1 alebo Chakatám či Wemicom z iných fiktívnych univerz. Zvyšok obyvateľstva okrem obchodníkov Katta, je tvorený ľuďmi hovoriacimi cudzími rečami, niekoľkými potrebnými obchodníkmi (lekárnikom, mágom), astrológom a strážami.
Shapeir má svoje cechy - mág tu môže zložiť svoju iniciačnú skúšku, nachádza sa tu aj bojovnícky cech. A možno si aj privyrobíte, ak viete, komu ukázať to správne znamenie. Kradnutie je v QFG2 napínavé a zábavné, podobne ako bojovanie.


Dialógy sú dynamické, nové témy sa pridávajú vtedy, keď sa v meste niečo deje. Tiež sa hrdina vie pýtať na miesta a osoby, ktoré už navštívil. Pribudla funkcia s ikonou úst kliknúť na hrdinu a hovoriť o jeho témach, čo sa bude používať až do 4.dielu a niekedy je to dôležité pre posunutie sa vpred. Žiaľ stále neviem o tom, že by hru niekto preložil do češtiny alebo dokonca slovenčiny.
Predmety: Ste v Oriente a teda o ceny tovaru budete jednať, súvisí to s atribútom komunikácie. Pokiaľ idete na púšť, je myslím potrebné mať so sebou mechy s vodou, aby hrdina neuhynul.
Kúzla: Pribudlo kúzlo levitácie, nové útočné kúzlo a obrátenie kúzla proti zosielateľovi.
Bojový systém QFG2 je najlepší z celej série. Bojovanie sa ovláda numerickými klávesmi a šípkami, obsahuje kombá a je zábavné, keďže trénuje postreh. Tak ako sa v ňom trénuje postava, sa v ňom trénuje aj hráč. Tiež však je v ňom možné priamo použiť kúzla, či hádzanie dýk. Bojovník, ktorý chce používať kúzla, musí svoj štít odložiť do truhlice v hostinci, aby si uvoľnil ľavú ruku predtým držiacu štít. Počiatočné súboje môžu prebiehať pomaly kvôli netrénovanej postave, stávalo sa však aj to, že rýchlosť súbojov záhadne kolísala. Zlodej vie vďaka zakrádaniu sa prekvapiť nepriateľov na púšti zozadu a hodiť do nich dýku. Pri púšti okolo mesta Raseir sa dá dokonca bojovať z chrbta červeného jazdeckého dinosaura. Po dohraní hry s plným skóre a uväzneným pizza elementalom v škatuli v inventári sa vraj má sprístupniť otváranie bojových scenárov bez potreby hľadať nepriateľov v púšti.
Protivníci: Pokiaľ nepočítame bojovníčku Uhuru a Rakeesha ako sparring partnerov, máme 5 typov protivníkov v púšti: lupiča, škorpióna, jackalmana, ghoula a terrorsaura. To vlastne aj postačuje, pretože sa im treba vedieť prispôsobiť.


Hudba je skvelá, samozrejme je prispôsobená prostrediu a teda pôsobí orientálne. Jediným sklamaním sú práve hluché momenty v mestských uličkách, kde nehrá nič. Potešil ma remake pôvodného motívu z QFG1, s ktorým sa vlastne stretávame naprieč sériou.
Bugy: Hre by som vytkol okrem meniacej sa rýchlosti medzi jednotlivými súbojmi to, že po jej minimalizovaní sa dialógové okná preblikávali prirýchlo a bolo ju nutné reštartovať. Samozrejme to kritizujem iba preto, že ide o najnovšiu hru a od starších by som ošetrenie proti minimalizácii neočakával.
Easter eggy: Pri prechádzaní po uličkách Shapeiru možno na chvíľu zazrieť rôzne zvláštne postavy, napríklad levitujúceho žraloka. Na púšti možno stretnúť a bojovať s pizza elementálom, ktorého je ľahšie oklamať a poslať preč, pretože súboj s ním je extra náročný. Tiež možno zazrieť na púšti stíhačku, golfistu, či topiaceho sa človeka v jaskyni. V meste je dielňa s tuningovaním jazdeckých saurusov. Tiež existuje easter egg pri množstve darovaných kytíc Sheme, či vylovenie modrej žabky z jazierka pri Dervišovi.
Minihry: Mimo bojovania som narátal 4 minihry, z toho 2 magické. Zvyšné dve sú o pretláčaní sa a o balansovaní pri chôdzi na lane.


Verdikt: QFG2 vie byť spočiatku návykové. Dokonca aj vtedy, keď som väčšinu času venoval trénovaniu postavy sa mi chcelo pokračovať. Bojový systém je samozrejme tiež chytľavý. Keďže dĺžka trvania dní sa zdá dlhšia a zároveň hrdinovi stačí menej odpočinku na regeneráciu staminy, sú tu na tréning veľmi vhodné podmienky. Nepríjemné vedia byť iba cesty mestom, pokiaľ ste si zvolili zobrazenie všetkých uličiek a ešte nemáte všetky destinácie umiestnené na mape (vtedy na ne stačí kliknúť a postava sa presunie). Jednotlivé udalosti je potrebné stihnúť presne. Hráč na ne býva väčšinou upozornený, no pokojne a bez výčitiek si môžete čítať aj návody - takto si vopred zabezpečíte potrebné predmety či tréning a vyhnete sa problémom. Niektoré riešenia vo VGA verzii sa vraj líšia od staršej EGA verzie, preto je pri hľadaní rady ideálne sa podľa toho zariadiť. Ani na návody a walktrough z Youtube sa nemožno zakaždým spoľahnúť. Blokácie niekedy vznikajú kvôli tomu, že o riešených problémoch potrebuje hrdina povedať postavám, na čo sa používa klikanie na hrdinu. Moja idealistická predstava o QFG2 sa pošramotila až v záverečnej sekvencii, keď som pre riešenie problému musel hľadať pomoc na internete. Vtipné momenty boli zlodejské vlúpačky, alebo keď jazdecký dinosaurus hľadal hrdinu v meste a na úteku zo stajní sa nedal zastaviť. Tiež mi nie je jasné, prečo Devon prijal adopciu od sultána, aj keď nie je sirota. Dědictví, vole? :) Každopádne tým dostáva titul Prince of Shapeir.


Quest for Glory 3: Wages of war (1992)
Pyramídové mesto Tarna obývajú silné tvory, liontauri spolu s ľuďmi, hoci mnohí z liontaurov sa nad ľudí povyšujú. Niekoľko dní cesty savanou od neho leží dedina putovného kmeňa pastierov dobytka - Simbani. Obyvatelia Tarny aj Simbani sú znepokojení útokmi zo strany leopardích ľudí sídliacich v džungli a sú odhodlaní vyhlásiť im vojnu. Vládca Tarny, arogantný Rakeeshov brat tiež k zmierneniu situácie neprispieva. Ako vyplýva z uvedeného popisu, prostredie je inšpirované Egyptom, savanami a dažďovými pralesmi.


Dialógy: Ako vo väčšine série, obmieňajú sa pri niektorých udalostiach a to je postačujúce. Na dialógy s Rakeeshom alebo Uhurou sa celkom aj tešíte. Uhura vysvetľuje, že v jej kmeni nie je zvykom, aby bola vydatá žena bojovníčkou. A tak šla do Shapeiru "napustiť sa" a vrátila sa do Simbani s dieťaťom, aby bola matkou aj bojovníčkou. Rakeesh si napriek svojej ceste paladina dokáže hrdinu ceniť, aj keď je zlodejom a vie o tom. Okrem jeho rozprávania o paladinizme zaujme aj rozprávanie príbehov v dedine Simbani alebo rozsiahla veštba v chráme Sekhmet. Preklad z dielne Score je plný chýb, zamieňa sa tykanie a vykanie, mužský a ženský rod. Pokiaľ si k tomu pričítame vložené trápne reklamy na časopis, nie je to profesionálne odvedená práca.
Predmety: kombinuje sa lano a kotva. O predajných cenách sa aj tu jedná, ale obchodnícke okná nie sú spracované dobre, navyše preklad spôsobuje prekrytie textov.
Kúzla pribudli 3, no 2 z nich sa dajú získať len za kúzelníka.

Murderface, si to ty?

Boj ma v tejto časti série úplne sklamal. Funguje podobne ako v QFG1, ale vycvičené importované postavy, zvlášť paladin nenájdu v protivníkoch najmenšiu výzvu. Ani rýchlosť súbojov mi nebežala správne. Dokonca by som povedal, že súbojové okno vyzerá horšie ako v QGF1.
Protivníkmi sú opäť dinosaury, obrovské mravce, leopardí a krokodílí ľudia, okrídlené hady. Pozastavme sa pri leopardích ľuďoch: ich predobrazom zrejme bol reálny africký kult útočiaci po nociach na dediny. (Viď: http://magazin.atlas.sk/spektrum/fakty-x-vrazdiaci-leopardi-ludia/858747.html ) Zaujímavý bol aj záverečný záporák.
Hudbu z tohto dielu neobľubujem, páčila sa mi len melódia zo Simbanskej dediny.
Bugy: Počas aktuálneho hrania mi hra raz spadla bez nejakej viditeľnej príčiny, na iné si nespomínam, okrem vtipného, zle vykresleného váľania sa po zemi po zoskočení z tréningového mostíka.


Viem o troch easter eggoch v QFG3: predávkovanie sa cez vodnú fajku, stretnutie vojakov hľadajúcich cudzineckú légiu a ponechanie otvoreného ohňa na savane.
Medzi minihry patrí hra s kameňmi medzi Simbanmi alebo súboj o rovnováhu na mostíku. Na hrdinu tiež čaká bojovnícka skúška v tomto černoškom kmeni. Zvláštne, že chcú prijať medzi svojich bojovníkov niekoho, kto je v krajine úplne nový, no budiž.
Verdikt: Negatívne hodnotím silné obmedzenia v riešeniach úloh, ktoré vyplývajú z hrdinovej profesie. Dá sa však hovoriť aj o princípe nepovinných úloh, ktoré splniť nemusíte, ale zmeškáte tým obsah hry. Atmosféra QFG3 sa mi zdá nudná, aj napriek mnohým pochvalám iných hráčov jej neviem prísť na chuť. Dobrou správou je, že ak hru už poznáte, viete ju absolvovať podobnou rýchlosťou ako QFG1, teda je prívetivá pre speedrun. Tento diel mám najmenej rád, pretože v ňom neviem nájsť nič unikátne a lepšie, ako v dieloch ostatných. Hovorí sa, že QFG3 je zo strany Sierry "neplánovaným dieťaťom" ktoré v pôvodných konceptoch nefigurovalo. Opäť poviem formou spoileru o istej vtipnej veci: v závere leopardia žena tvrdí, že sa vydá za černoškého bojovníka Yesufu z kmeňa Simbani. Predtým ale strávila noc s hrdinom, ktorý si evidentne škrtol na savane nielen kresadlom, navyše aj v záujme vyššieho dobra. Ako sa asi bude Yesufu tváriť, keď prvorodené dieťa bude vykazovať znaky mulata? Ako sa tváril hrdina už vieme.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama